ΓΙΑ ΡΟΔΟΠΗ, ΕΒΡΟ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΥΑΝΙΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ
Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έρχεται σε μια καίρια στιγμή όπου τα σύννεφα πάνω από τη Θράκη πυκνώνουν και πάλι. Πάνω από τη Χαλκιδική δεν αραίωσαν ποτέ…
Αύριο το απόγευμα συνεδριάζει στην Αλεξανδρούπολη η “Διανομαρχιακή Επιτροπή Ροδόπης-Έβρου κατά της εξόρυξης και μεταλλουργίας χρυσού” για να συζητήσει τις πρόσφατες εξελίξεις και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις της.
Εδώ και 13 χρόνια οι κάτοικοι, η τοπική αυτοδιοίκηση και επιστημονικοί φορείς των νομών Έβρου και Ροδόπης δίνουν με επιτυχία τον αγώνα τους προκειμένου να αποτρέψουν τη λειτουργία στην περιοχή τους βιομηχανίας παραγωγής χρυσού με κυάνωση των πετρωμάτων.
Το τελευταίο όμως διάστημα τρία γεγονότα προκάλεσαν και πάλι αναστάτωση στους κατοίκους και συγκεκριμένα:
- Η αδειοδότηση από τη βουλγαρική κυβέρνηση βιομηχανίας παραγωγής χρυσού στην πόλη Kirdzali (κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην περιοχή της Θράκης), όπου επίσης θα γίνεται χρήση κυανίου.
- Η έγκριση στις 2/10/2009, δύο μέρες πριν τις εκλογές, από το ΥΠΕΧΩΔΕ της «Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης/Αξιολόγησης» (ΠΠΕΑ) του «Επενδυτικού Σχεδίου Ανάπτυξης των Μεταλλείων Κασσάνδρας» (ΕΣΑ) της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ, η οποία επίσης χρησιμοποιεί τη μέθοδο με το κυάνιο.
- Αλλά κυρίως η υπογραφής από την προηγούμενη κυβέρνηση και πάλι προεκλογικά της ΚΥΑ 39624/2209 (ΦΕΚ Β΄ 2076 25/.9/2009). Σύμφωνα με την προαναφερόμενη ΚΥΑ και ιδιαίτερα με τα άρθρα 11, 13 και 14 νομιμοποιείται η χρήση του κυανίου κατά την παραγωγή χρυσού και η απόθεση των εξορυκτικών αποβλήτων που περιέχουν κυάνιο ή ενώσεις του σε κοιλότητες εκσκαφής και σε λίμνες διάθεσης αποβλήτων.
Επειδή:
Οι προβλέψεις της παραπάνω ΚΥΑ δεν εντάσσονται σε ένα πρότυπο πράσινης ανάπτυξης.
Με αυτήν τη μέθοδο παραγωγής χρυσού προκαλούνται μη αναστρέψιμες βλάβες στο ανάγλυφο της περιοχής εξόρυξης, καθώς και μόλυνση του εδάφους, των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων της περιοχής.
Πανευρωπαϊκά αναπτύσσεται ένα κίνημα για την απαγόρευση της χρήσης κυανίου σε όλο το φάσμα των εξορυκτικών και μεταλλευτικών δραστηριοτήτων με πρόσφατο παράδειγμα τη σχεδόν ομόφωνη απόφαση του κοινοβουλίου της Ουγγαρίας, αλλά και προηγούμενες αποφάσεις άλλων χωρών της Ευρώπης που απαγορεύουν όλες τις μεταλλουργικές διεργασίες που βασίζονται στο κυάνιο.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Ποια μέτρα θα πάρουν ώστε να σταματήσουν οι διεργασίες για λειτουργία μονάδων εξόρυξης χρυσού στις περιοχές Σαπών και Περάματος στη Θράκη και Στρατωνίου στη Χαλκιδική, και μάλιστα με τις ρυπογόνες μεθόδους που επιβαρύνουν επικίνδυνα τον υδροφόρο ορίζοντα ;
Ποια μέτρα θα πάρουν ώστε να απαγορευθεί και στη χώρα μας η χρήση του κυανίου στις εξορυκτικές και μεταλλευτικές δραστηριότητες;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τσίπρας Αλέξης
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία
35 απαντήσεις στο “Eρώτηση Τσίπρα-Αμανατίδου στη Βουλή για τις εξορύξεις χρυσού στη χώρα μας”
Απλώς δύο σχετικές παραπομπές:
Γιά Βέλτιστες Διαθέσιμες Τεχνικές για μεταλλουργία και μεταλλευτικά απόβλητα, συμπεριλαμβανομένου του χρυσού και της κυάνωσης που για την Ε.Ε. είναι Β.Α.Τ.
Οι ερωτώντες βουλευτές προφανώς τα αγνοούν αυτά. Δεν θα βόλευε άλλωστε και την ερώτηση. Αναμενόμενα όλα αυτά. Ετσι που πάμε κινδυνεύουμε να ξεχάσουμε πως τυχαίνει να είμαστε πολίτες της ΕΕ, τις BAT θα θυμηθούμε τώρα;
http://eippcb.jrc.ec.europa.eu/reference/nfm.html
http://eippcb.jrc.ec.europa.eu/reference/mmr.html
Έχοντας πικρή πείρα από ερωτήσεις και επερωτήσεις, θα ήθελα να ρωτήσω μερικές λεπτομέρειες:
Τι ώρα συζητήθηκε η ερώτηση;
Ποιοι από τους άμεσα ενδιαφερόμενους την παρακολούθησαν;
Πόσοι βουλευτές και από ποια κόμματα ήταν εκεί;
Χωρίς να θέλω να μειώσω την αξία της ερώτησης, που δείχνει ότι η σκληρή και κουραστική προσπάθειά σας αποδίδει, πιστεύω πως οι προτάσεις που έκανα σε προηγούμενο σχόλιο πρέπει να συζητηθούν και τα συμπεράσματα να γίνουν οδηγός για δράση.
Παρακαλώ συγχωρήστε με αν γίνομαι φορτικός. Αν διαβάσετε αυτά που δίνω παρακάτω θα κατανοήσετε την αγωνία μου.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=2012&cid=17
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=2530&cid=21
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
” Η έγκριση στις 2/10/2009, ΔΥΟ μέρες πριν τις εκλογές, από το ΥΠΕΧΩΔΕ της «Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης/Αξιολόγησης» (ΠΠΕΑ) του «Επενδυτικού Σχεδίου Ανάπτυξης των Μεταλλείων Κασσάνδρας» (ΕΣΑ) της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ, η οποία επίσης χρησιμοποιεί τη μέθοδο με το κυάνιο.”
Τώρα θα βγούν τα παπαγαλάκια της εταιρείας και θα μας πουν ότι το κυάνιο είναι λίγο πό ακίνδυνο απο τον nes-cafe.
A! μην ξεχάσω κα ιτους αγρότες που μολύνουν με τα φάρμακά τους, τους σερβιτόρους στα τουριστικά που όπου θέλουνε πατούν, και τα γελάδια στο κάμπο που όπου θέλουν αποπατούν.
Άντε βρέ ξεκινήστε.
Εσι για να θυμόμαστε , έστω κι αν μερικοί κάνουν ότι το ξεχνάνε , ή επιδιώκουν να το υποτιμήσουν.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ. 2310 996778, 997158 fax: 2310 996730,
e-mail: [email protected], [email protected],
Κτίριο Διοίκησης ΑΠΘ, 541 24 Θεσσαλονίκη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θεσσαλονίκη 23 Φεβρουαρίου 2007
Το Συμβούλιο Περιβάλλοντος για τα Μεταλλεία Χρυσού Χαλκιδικής
Η εκμετάλλευση χρυσού σε μεταλλοφόρες περιοχές της Ελλάδας (Χαλκιδική, Πέραμα Έβρου, Σάπες Ροδόπης) με μικρή περιεκτικότητα (έως 4g/t) συνδέεται με τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση και σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των κατοίκων.
Η απόληψη χρυσού από τέτοιες περιοχές γίνεται με εκχύλιση με κυανιούχα διαλύματα. Αυτή η μέθοδος οδηγεί σε εκτεταμένη καταστροφή και αλλοίωση του φυσικού τοπίου, ενέχει σοβαρότατους κινδύνους ρύπανσης του εδάφους όπως και των υπόγειων υδροφορέων και των επιφανειακών υδάτων, συνδέεται με τεράστιο όγκο τοξικών αποβλήτων και αδρανών υλικών, ενώ οι μέθοδοι αποτοξικοποίησης των κυανυούχων πολφών και ανάπλασης των θέσεων εξόρυξης αδυνατούν να αμβλύνουν επαρκώς το περιβαλλοντικό κόστος.
Επιπλέον, είναι αδιανόητο να προτείνονται επεμβάσεις με επιπτώσεις τέτοιου βαθμού κοντά σε περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί προστατευόμενες με βάση την ελληνική νομοθεσία ή τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα.
Το προτεινόμενο Επενδυτικό Σχέδιο Ανάπτυξης (Ε.Σ.Α.) της Χαλκιδικής, προβλέπει εκμετάλλευση των κοιτασμάτων θειούχων μεταλλευμάτων στις περιοχές Σκουριές και Ολυμπιάδος με ταυτόχρονη απόληψη χρυσού και χαλκού από έκταση 35.000 στρεμμάτων δασικής και άλλης γης. Ωστόσο, στην Ολυμπιάδα, υπάρχει ήδη δείγμα της καταστροφικής για το περιβάλλον εκμετάλλευσης του φυσικού πλούτου από την παλιότερη λειτουργία των μεταλλείων, που τραγικά αποκάλυψαν και οι πρόσφατες πλημμύρες.
Το Συμβούλιο Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ. επισημαίνει τους κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία και το Περιβάλλον, τη σοβαρή υποβάθμιση του φυσικού και πολιτισμικού Τοπίου της Χαλκιδικής, μοναδικό για τη Θεσσαλονίκη, τη Β. Ελλάδα και τους κατοίκους της, και την πρωτοφανή προβλεπόμενη ανάλωση φυσικού κεφαλαίου της χώρας, δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με το προσδοκώμενο δημόσιο όφελος, από την υλοποίηση του Ε.Σ.Α.
Με βάση τα παραπάνω, το Συμβούλιο Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ. προτείνει α) να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι πρόσφατες αρνητικές αποφάσεις του ΣτΕ για τις περιπτώσεις της μεταλλουργίας χρυσού Ολυμπιάδας Χαλκιδικής και Σαππών Ροδόπης και β) να δοθεί προτεραιότητα στη διασφάλιση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων της Χαλκιδικής και στην αποτροπή ενεργειών και επεμβάσεων με μη αναστρέψιμες επιπτώσεις.
Το Συμβούλιο Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ.
Και από την συνέντευξη του Τριανταφυλλίδη στον Παρατηρητή.
“Οι αποδείξεις της Χαλκιδικής
Ζητήσαμε από τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη να μάς ενημερώσει για την εικόνα που επικρατεί στη Χαλκιδική από τις εξορυκτικές δραστηριότητες, μια περιοχή της Ελλάδας που έχει πληγεί για χρόνια κι επίσης αγωνίζεται για χρόνια για την υγεία των κατοίκων και για το περιβάλλον. «Εδώ και 10 χρόνια έχω απευθύνει ένα ερώτημα στην ελληνική πολιτεία κι ελπίζω ν’ απαντήσουν. Είναι πολύ σημαντικό για να καταλάβουν οι Θρακιώτες πώς διαχειρίζονται το κυάνιο στην ελληνική πολιτεία.
Για περισσότερα από 10 χρόνια στο μεταλλείο του Στρατονίου (Χαλκιδική) γίνεται εφαρμογή του κυανιούχου νατρίου. Δηλαδή, το χρησιμοποιούν για εμπλουτισμό κι όχι για κυάνωση και είναι σε υδατικό διάλυμα.
Το κυανιούχο νάτριο είναι 100 κιλά την ημέρα το οποίο πέφτει στα μπάνια. Εξορυγνύνουν 1.000 τόνους την ημέρα, οι οποίοι περνούν από εμπλουτισμό και μέσα στα μπάνια του εμπλουτισμού πέφτουν 100 κιλά κυανιούχου νατρίου. Το ερώτημα είναι πού πηγαίνει το κυάνιο. Τα 100 κιλά σημαίνουν 50 κιλά καθαρό υδροκυάνιο. Αν το πολλαπλασιάσουμε με τις μέρες του έτους που χρησιμοποιείται βγαίνουν τα συμπεράσματα. Άρα, 15 τόνοι έχουν πεταχτεί στη λιθογόμωση. Πρέπει ν’ απαντήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Να πούμε ότι το Στρατόνι είναι μια δαχτυλήθρα σε σύγκριση με την έκταση που θα πάρει η εφαρμογή της κυάνωσης για παραγωγή του χρυσού. Τότε, θα δούμε τι θα γίνει στη Θράκη.
Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να γίνεται εκχύλιση αρσενικού. Σήμερα, στη Χαλκιδική άρχισε να εμφανίζεται αρσενικό στην Καλλικράτεια και τα Ελαιοχώρια στα υπόγεια νερά». Άρα, το αρσενικό περνάει εύκολα στη διατροφική αλυσίδα των κατοίκων μέσα από την τροφή και το νερό τους.
«Πρόκειται για μια περιβαλλοντική βόμβα στη Χαλκιδική. Επίσης, θέλουν να κάνουν αποστράγγιση στο όρος Κάκαβος το οποίο είναι το κεντρικό όρος στη Βόρεια Χαλκιδική. Η νομαρχία ετοιμάζεται να κάνει ένα φράγμα στον ποταμό Χαβρία που περνάει από την Όλυνθο, για να κάνει υδροδότηση της Χαλκιδικής.
Η ελληνική πολιτεία θα έπρεπε να τους πετάξει έξω με όλες αυτές τις συνέπειες» είπε.
Μετέφερε ότι ενημέρωση για την ημερίδα και την τοποθέτησή του, έχουν ο πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης Νίκος Παπαθανασίου, ο πρώην πρόεδρος Αργύρης Πλέσσιας, ο οποίος ήταν παρών στην ημερίδα, όπως και ο βουλευτής Ροδόπης πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης τον οποίο προσωπικά ενημέρωσε ο κ. Τριανταφυλλίδης ενώ του έχει αποστείλει και τις σχετικές εισηγήσεις. Ο κ. καθηγητής προτείνει να ζητηθεί η άρση των τριών άρθρων.
Μπορείτε να μας πείτε που το χρησιμοποιεί? Στον εμπλουτισμό? Γιατί στο σχέδιο έχει πυρομεταλλουργία.
Και στον εμπλουτισμό να το έχει μπορεί να το αντικαταστήσει με εναλλακτικά αντιδραστήρια. Ορίστε κάτι ουσιαστικό για τον αγώνα σας. Αλλά αφήστε το. Και πάλι λέω βλακείες.
Μάγος είσαι Ησίοδε;
Σχετικά με το κυάνιο ως “βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία”, ευτυχώς τα’χουμε ξαναγράψει παλιά (τότε που όλοι αυτοί είχαν άλλα ονόματα) και δεν χρειάζεται να ξαναγράφω:
Η Ε.Ε. είναι κατά βάση μια ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ένωση και τα κριτήρια επιλογής των ΒΑΤ είναι τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά. Δηλαδή, στη συνταγή βάζουμε τόσο “περιβάλλον” ώστε να μην πλήττονται τα κέρδη της επιχείρησης και να διασφαλίζεται η βιωσιμότητά της. Από περιβαλλοντική άποψη, και οι άλλες μέθοδοι που έχουν προταθεί κατά καιρούς (π.χ. θειουρία) σίγουρα δεν είναι αθώες, όμως έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούνται ελάχιστα ή καθόλου επειδή δεν πετυχαίνουν ικανοποιητική ανάκτηση χρυσού.
Με δυο λόγια: το κυάνιο είναι ΒΑΤ όχι επειδή είναι φιλικό προς το περιβάλλον (θα μας το πουν και “πράσινο” σε λίγο!!!) αλλά επειδή η απίστευτη αποτελεσματικότητά του ως εκχυλιστικού μέσου εκτοξεύει στα ύψη τα κέρδη των εταιρειών. Το πρόβλημα είναι ότι το κυάνιο εκχυλίζει το χρυσό, αλλά εκχυλίζει και όλα τα άλλα βαρέα, τοξικά, επικίνδυνα μέταλλα.
Κανείς δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα τι γίνεται το κυάνιο στην ατμόσφαιρα, τι γίνεται το κυάνιο που απορρίπτεται “ζωντανό” μέσα στα εκατομμύρια τόνων των ΣΤΕΡΕΩΝ αποβλήτων που πετιούνται “στην πίσω αυλή” της εταιρείας, δηλαδή σε κοιλάδες και ρέματα.
Είναι προφανές ότι εδώ, ο παράγων “περιβάλλον” έπαιξε πολύ λιγότερο από τον οικονομικό. Προς Θεού να μην κινδυνεύσουν τα κέρδη των επιχειρήσεων! Κυάνιο θέλετε; Μάλιστα. Θα βαφτίσουμε τα στερεά απόβλητα “αδρανή” κι όλα καλά!
Βέβαια ούτε για τη λιθογόμωση, κάτω από τη Στρατονίκη, έχει απαντήσει ποτέ κανείς. Η ΕΠΙΤΗΡΩ στη 2η Έκθεση της είπε ότι “το υλικό της λιθογόμωσης έχει συγκεντρώσεις αρσενικού που το κατατάσσουν στα επικίνδυνα απόβλητα”. Μετά τα μάζεψε λίγο και είπε “να το ξαναδούμε”. Εν τω μεταξύ η λιθογόμωση συνεχίζεται κανονικά, άδεια λειτουργίας δεν υπάρχει πλέον, ούτε η ΕΠΙΤΗΡΩ υπάρχει για “να το ξαναδεί”.
Η ερώτηση είναι πιο σημαντική από την απάντηση…
Γιάννη, τη γνωρίζω την εμπειρία σου από τις δασικές πυρκαγιές και δυστυχώς έχεις δίκιο για τις ερωτήσεις.
Πριν από λίγο καιρό με αφορμή άλλη μια ερώτηση για τα μεταλλεία, του Κοροβέση αν θυμάμαι καλά, είχαμε γράψει ότι δεν θα πείραζε και καθόλου να καταργηθούν εντελώς οι επίκαιρες ερωτήσεις…
Ο λόγος είναι ότι οι απαντήσεις των “αρμόδιων Υπουργών” είναι πάντα γενικόλογες, ασαφείς και πολλές φορές προδίδουν πλήρη άγνοια του αντικειμένου.
Τα οφέλη από τις επίκαιρες ερωτήσεις περιορίζονται στην μικρή δημοσιότητα που παίρνει το θέμα μέσω αυτών. Στη δική μας περίπτωση, με δεδομένο ότι τα περισσότερα (όλα;) τα ΜΜΕ είναι “πιασμένα” από μεγαλοεργολάβους και νταβατζήδες, ακόμα κι αυτό το μικρό όφελος δεν είναι αμελητέο.
Για τη συγκεκριμένη ερώτηση των Τσίπρα-Αμανατίδου οφείλω να σημειώσω ότι είναι ίσως η μοναδική που είναι ολόσωστη ως προς τα γεγονότα και πολύ σαφής σε αυτά που ρωτάει.
.Τι τα παραθέτεις αυτά Hsiode ? Πάλι θα τα βγάλουν άχρηστα και θα σου δώσουν δικά τους.
Πάντως είναι ερώτηση . όχι επερώτηση που σημαίνει ότι δεν γίνεται συζήτηση στη βουλή αλλά απαντάει εγγράφως ο ερωτώμενος υπουργός,
H Παράγραφος από την απάντηση του Τριανταφυλλίδη ¨
«Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να γίνεται εκχύλιση αρσενικού. Σήμερα, στη Χαλκιδική άρχισε να εμφανίζεται αρσενικό στην Καλλικράτεια και τα Ελαιοχώρια στα υπόγεια νερά¨», Είναι όλα τα λεφτά
H εκχύλιση αρσενικού , είναι απο την υπερβολική τεστοστερόνη του “Αλήθεια”.
Ψυχάκια …… Δώσεεεεεεεεεεε.
Παίδες προτείνω να στείλουμε τον stinky στο superpit με τα εξής πλεονεκτήματα:
Πρώτον: Θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει την ύπαρξη αρσενικού από πρώτο χέρι.
Δεύτερον: Θα είναι στους αντίποδες οπότε δεν θα μας έρχεται ούτε η φραστική ρύπανση ούτε (βασικό αυτό!) το stink…
Τρίτον: Μέχρι να βγει από κει θα έχει γεράσει και δεν θα ξέρει να χειριστεί υπολογιστή (τελευταία ελπίδα να γλυτώσω απ’ αυτόν!)
Λέτε; Εκτός αν αφήσει … κληρονόμους!
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.
Ενα καταπληκτικό ντοκυμαντερ (1.50.00″) που πρέπει να το δείτε απο το TVXS.
Απαντάει σε πολλά ερωτήματα.
http://tvxs.gr/webtv/%CE%9D%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AD%CF%81
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ με έφαγε το μπλε νέφος υδροκυανίου
Καλά ε, φοβερή ταχύτητα!!! Τόσο στενά μας παρακολουθείς;
Ζητήσαμε απαντήσεις. Αν έχεις, να τις διαβάσουμε. Eιρωνικά σχόλια και υπαινιγμούς δεν δεχόμαστε.
Γκέκε;
Alright Sir!
Από που να ξεκινήσω?
Από το αρσενικό στην Καλλικράτεια και στα Ελαιοχώρια ?
Από τη “βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία” και τα κριτήρια επιλογής της?
Από το καρκινογόνο αντιδραστήριο θειουρία και τα άλλα εναλλακτικά του κυανίου?
Για την εκλεκτικότητα της CIP ή CIL?
Για την τύχη του κυανίου στα στερεά απόβλητα?
Για το χαρακτηρισμό των στερεών αποβλήτων από την κατάπτυστη κατ’ εσάς 2006/21/εκ?
Για τη λιθογόμωση, κάτω από τη Στρατονίκη,
Για την κατάταξη ενός φυσικού ορυκτού με βάση τη συγκέντρωση αρσενικού στα “επικίνδυνα απόβλητα”?
Εδω εσείς θέλετε ολόκληρο μεταλλουργικό handbook για απάντηση. Μείνετε λοιπόν στην προσεκτική ανάλυση του δρ. Μοράν και τα ξαναλέμε.
O Moran είναι Αμερικανός και τα λέει προσεκτικά όμως, για την περίπτωση που δεν καταλάβατε ή που κάνετε ότι δεν καταλάβατε, σας “τα χώνει” κανονικά!
Λέει (ευγενικά) ότι οι μελέτες σας λένε ψέματα.
Λέει ότι παραπλανάτε το κοινό.
Λέει ότι το κυάνιο δεν εξαφανίζεται στον αέρα όπως θέλετε να το εμφανίσετε.
Λέει ότι η μακροπρόθεσμη γεωχημική συμπεριφορά των πολλών και σύνθετων ενώσεων που παράγονται δεν είναι γνωστή. Λέει ότι παίζετε με την υγεία μας.
Λέει ότι οι “εθελοντικοί κώδικες συμπεριφοράς” – έχετε κι εσείς έναν τέτοιο στον ΣΜΕ – είναι GREENWASHING.
Λέει ότι τα απόβλητά σας είναι χημικά/βιομηχανικά απόβλητα και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζονται.
Λέει ότι πρέπει να αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα “μεταλλευτικά” απόβλητα όπως τα ραδιενεργά απόβλητα, γιατί είναι πολύ πιθανόν να χρειάζονται “διαχείριση” για δεκαετίες ή και αιώνες.
Λέει – ευγενικά στο χαρτί, ξεκάθαρα όταν ήταν εδώ – ότι δεν έχει δει ούτε ένα μεταλλείο θειούχων που δεν έχει ρυπάνει τα υπόγεια νερά. Μακροπρόθεσμα εννοείται, μη μου πείτε για κάνα μεταλλείο που δουλεύει λίγα χρόνια.
Ο Moran είναι Αμερικανός και τα λέει ευγενικά, όμως εμείς είμαστε Έλληνες και τα λέμε χύμα!
Και εμείς λέμε ότι οι μελέτες σας είναι γεμάτες ψέματα, κατασκευασμένες έτσι ώστε να σας εξασφαλίσουν την άδεια. Εμείς λέμε ότι δεν σας καίγεται καρφάκι ούτε για μας ούτε για τον τόπο. Γιατί το μόνο που μπορείτε να δείτε είναι τα 1100 δολάρια ανά ουγγιά χρυσού. Και ας ρημάξει το σύμπαν.
Εμείς λέμε να πάτε στο διάολο. Εσείς τι λέτε;
Προς (super)sonicturd ή stingbomb η κούνεβα ή ευρωπέα σφουγγαρίστρα ή όποια άλλη ‘κολώνια’ φοράς σήμερα.
Φίλε, αν είναι να γράψεις εσύ το ‘μεταλλουργικό handbook’, στείλτο γρήγορα! Μας τελειώνει το softex!
Κι εσείς του antigold, ρε παιδιά γιατί τον προκαλείτε; Είμαστε σοβαροί τώρα να ζητάμε λογικά επιχειρήματα από τον stinky; Θέλετε να πάθει κρίση διαστρεβλωτήρια ο δυστυχής; Εδώ κάποιος (επόμενο ήταν) τον ψέκασε με bygone κι αυτός φωνάζει για αρσενικό! Ρε δεν τον λυπόσαστε, με τέτοιες γοερές κραυγές που βγάζει;;;
Βγάλτε του ένα εισιτήριο για Αυστραλία! Μόλις αρχίσει να μιλάει κατ’ ευθείαν στο Super Pit θα τον ρίξουνε! Έλεος!!!
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
Aπό πότε είμαι ο ΣΜΕ?
Οπως και με τους νόμους έτσι και με τον Μοράν, μία από τα ίδια. Θα έρθει κάποια στιγμή να μιλήσουμε απ ευθείας? γιατί εάν έχουμε χαλασμένο τηλέφωνο δε γίνεται συζήτηση
γεια χαρα
Τώρα γιατί παρεξηγιέσαι;
Πολύ καθαρά τα λέει ο Μοράν κι αν θέλεις να τον φωνάξουμε να σου τα πει ο ίδιος.
Έτσι που πάμε δεν το βλέπω καθόλου απίθανο.
Γεια χαρά.
http://www.youtube.com/watch?v=4FZcAzZOyOg&feature=related
Για να μην μένει καμμιά αμφιβολία για τους σκοπούς που εξυπηρετούν οι περίφημες ΒΑΤ (βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές) αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο ποιοί συνέταξαν αυτά τα κείμενα.
Η Ομάδα Εργασίας για τη σύνταξη του BREF (Best Available Technology Reference Document) για τη βιομηχανία παραγωγής μη σιδηρούχων μετάλλων βρίσκεται εδώ:
http://eippcb.jrc.ec.europa.eu/reference/_members.cfm?twg=nf1
Ένας δυο εκπρόσωποι από κάθε χώρα (την Ελλάδα εκπροσωπεί …η ΛΑΡΚΟ!) και 35 (τριανταπέντε!) στελέχη οργανώσεων της βιομηχανίας (industrial NGOs)!!!
Ίδια (και χειρότερη όσον αφορά την Ελλάδα) η εικόνα της Ομάδας Εργασίας για τη διαχείριση των μεταλλευτικών αποβλήτων:
http://eippcb.jrc.ec.europa.eu/reference/_members.cfm?twg=mmr
Ένας-δυο εκπρόσωποι από κάθε χώρα και 22 (εικοσιδύο!) από industrial NGOs!!! Την περήφανη Ελλάδα εκπροσωπούν μια κυρία του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο κ. Δημ. Κωνσταντινίδης της ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ (χρυσωρυχείο Σαπών Ροδόπης) και η κα Κατερίνα Αδάμ (παρουσιάζεται ως στέλεχος της εταιρείας συμβούλων ECHMES …όμως το e-mail της γράφει “TVX”, της οποίας ήταν διευθύντρια του τμήματος περιβάλλοντος)!
Το αποτέλεσμα ήταν ότι αυτό που κατατέθηκε ως πρόταση “της Ελλάδας” για τη διαχείριση των αποβλήτων της εξορυκτικής βιομηχανίας ήταν μια ΠΙΣΤΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ της παραγωγικής μεθόδου που θα χρησιμοποιούσε η TVX στο εργοστάσιο χρυσού της Ολυμπιάδας! Κανονικό copy-paste!!!
Από αλλού ξεκίνησε (λέμε τώρα) η ΕΕ κι αλλού κατέληξε. Υποτίθεται ότι ο στόχος της σύνταξης αυτών των οδηγιών ήταν να αποφευχθούν στο μέλλον “ατυχήματα” όπως αυτό της Baia Mare. Η διαδικασία τελικά κυριαρχήθηκε από τη βιομηχανία η οποία φυσικά τα έκανε όλα όπως τα ήθελε κι όπως τη συνέφερε.
Η Ελλάδα ειδικά δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα και έστειλε να μας εκπροσωπήσουν οι υπάλληλοι των εταιρειών χρυσού! Αυτή είναι η ξεφτίλα της χώρας μας και αυτές είναι οι “βέλτιστες” τεχνικές τις οποίες υποτίθεται ότι εμείς τώρα πρέπει να δεχθούμε σαν ευαγγέλιο! ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ!
Έχουμε να κάνουμε στην ουσία με lobby
@antigoldgreece
Όπως έχω πεί και παλιότερα, οι τοπικές κοινωνίες δεν απαιτείται να έχουν την “ειδική” γνώση για να εκφέρουν γνώμη και εδώ διαφωνώ με όσους λένε το αντίθετο. Οπότε δεν χρειάζεται να κάνετε “τεχνική” κριτική στις BATs, που ούτως ή άλλως είναι απόσταγμα επίπονης συλλογικής δουλειάς έμπειρων τεχνικών.
Από την άλλη, η ιστορική αναδρομή για τις συγκεκριμένες BATs που μας παρουσιάσατε αντί “κριτικής” (;), πάντοτε ειδωμένη από την δική σας μεροληπτική σκοπιά, δυστυχώς ούτε την επιστημονική διάσταση εξυπηρετεί ούτε την τοπική κοινωνία βοηθά να χτίσει άποψη.
Οσο δε συνεχίζετε την κουβέντα, τόσο εγείρονται και ερωτηματικά για αυτά που λέτε. Ετσι με το να καταφέρεσθε κατά της Ε.Ε. μοιραία το θεμελιώδες ερώτημα έρχεται από μόνο του, δηλ. αν είστε υπέρ ή κατά της Ε.Ε. Διότι αν είστε κατά της Ε.Ε, επειδή είναι οικονομκός οργανισμός όπως λέτε, όχι μόνο οι BATs δεν σας κάνουν, αλλά δεν σας κάνει και τίποτε άλλο από την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης νομοθεσίας και πολιτικών.
Προς stinkygoo
Φιλάρα είσαι περίπτωση!
Διάβαζα κάτι παλιά κατεβατά (αυτά ήταν πετυχημένα turds, όχι οι κουτσουλιές που γράφεις τώρα, πικραμένο και κουρασμένο παλικάρι) πούγραφες για να μας αποδείξεις ότι η ρύπανση της LARKO είναι – λέει – ‘‘σημειακή’’! (Τι έκανες πάλι γίγαντα)!!
Αμ τα υπόλοιπα για το χρώμιο;; Αν και το θέμα είναι πια μπαγιάτικο, δεν άντεξα και στέλνω σχετικές πληροφορίες. Κι αν γίνω βαρετός στους υπόλοιπους, εσύ δεν θα με απογοητεύσεις είμαι σίγουρος. Όλο και κάποια εξυπνάδα θα ξεθάψεις.
http://kapodistriako.uoa.gr/stories/124_th_01/index.php?m=2
Και αυτό:
http://tvxs.gr/print/189
Σύμφωνα με την Οδηγία 98/83/EC το ανώτατο όριο του ολικού χρωμίου στο πόσιμο νερό, έχει θεσπιστεί στα 50 μg/L. Ωστόσο, δεν υπάρχει ανώτατο επιτρεπτό όριο ειδικά για το εξασθενές χρώμιο, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι το εξασθενές χρώμιο δεν θα έπρεπε να συναντάται στο νερό. Παρόλα αυτά οι κάτοικοι των Οινοφύτων συνεχίζουν να πίνουν τον καρκίνο.
Τώρα αυτά για την ΕΕ λέω να μην τα σχολιάσω, γιατί είναι ‘‘τόσον σπανίας ωραιότητος’’, όπως λέγανε παλιά οι δημοσιογράφοι ‘‘που περαιτέρω σχολιασμός περιτεύει’’, θα αφαιρούσε από την … αξία τους.
Ρε μπαγάσηδες του antigold, μπας και δεν είναι τελικά τσάτσος της εταιρείας ο ανθρωπάκος; Μήπως τον πληρώνετε για αβανταδόρο; Γιατί μ’ αυτά τα εκθαμβωτικά που γράφει, εγώ αν ήμουνα αφεντικό του θα τούριχνα κλωτσές, όχι να τον πληρώνω κιόλας!
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1098829&lngDtrID=244
Νιτρορρύπανση στο κόκκινο
Νερό-δηλητήριο από γεωτρήσεις και πηγάδια σε πολλές περιοχές της χώρας
Eurokinissi
Οι γεωτρήσεις στα Μεσόγεια έχουν μολυνθεί από τα λιπάσματα και τους βόθρους
Αθήνα
Επικίνδυνο για την υγεία, λόγω της νιτρορρύπανσης είναι το νερό από τις γεωτρήσεις και τα πηγάδια στα Μεσόγεια, τη Θεσσαλία, την Κωπαΐδα, την Αργολίδα, τη λεκάνη Πηνειού, τον κάμπο Θεσσαλονίκης, τη λεκάνη Στρυμόνα και την πεδιάδα Αρτας, που έχουν επισήμως χαρακτηριστεί ευπρόσβλητες ζώνες.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», η νιτρορρύπανση στην Ελλάδα έχει χτυπήσει κόκκινο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως για τα υπόγεια νερά, σε 42% από τα 418 σημεία όπου γίνεται δειγματοληψία σε όλη την Ελλάδα η ετήσια συγκέντρωση των νιτρικών υπερβαίνει τα 50mg ανά λίτρο, που είναι το αποδεκτό όριο. Όσον αφορά στον ανθρώπινο οργανισμό, για τα μικρά παιδιά το όριο είναι 12mg ανά λίτρο.
Κύρια πηγή της νιτρορρύπανσης, σύμφωνα με την Κεντρική Υπηρεσία Υδάτων, είναι οι γεωργικές αλλά και κτηνοτροφικές δραστηριότητες εξαιτίας της μεγάλης συγκέντρωσης ζωικών αποβλήτων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν πως οι αυξημένες ποσότητες νιτρικών στον ανθρώπινο οργανισμό μπορεί να αποβούν επικίνδυνες και να προκαλέσουν από σύνδρομο κυάνωσης στα βρέφη μέχρι και καρκίνο του στομάχου.
Σύμφωνα με τον ομότιμο καθηγητή Τεχνικής Γεωλογίας και Υδρογεωλογίας στο ΕΜΠ, Γιάννη Κουμαντάκη, η νιτρορρύπανση δεν προέρχεται μόνο από τα λιπάσματα, καθώς σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο έχουν ρυπανθεί οι γεωτρήσεις και τα πηγάδια από τις διαρροές στους βόθρους και το αποχετευτικό δίκτυο.
Όπως τονίζει ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, Λεωνίδας Κουρής, «τα Μεσόγεια και το 90% της Ανατολικής Αττικής δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι όλες οι γεωτρήσεις στα Μεσόγεια έχουν αχρηστευτεί, αφού δεν μπορείς να πιες νερό από αυτές, κυρίως λόγω των διαρροών από τους απορροφητικούς βόθρους και των λιπασμάτων που χρησιμοποιούνται στις εναπομείνασες γεωργικές περιοχές».
Βρε βρε.. τι γίνεται Πάνο; Κόντεψα να μη σε γνωρίσω ΠΑΝΟ!
Eπειδή το ζητάει η ψυχούλα σου Μπακόπουλε,
για πες μας ποιο από τα παρακάτω ινστιτούτα σας θα καθαρίσει τα νερά στα Στύρα και θα τα απαλλάξει από βαρέα μέταλλα (κουίζ):
Ινστιτούτο Βιολογίας
Ινστιτούτο Επιστήμης Υλικών
Ινστιτούτο Μικροηλεκτρονικής
Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Ινστιτούτο Πυρηνικής Τεχνολογίας & Ακτινοπροστασίας
Ινστιτούτο Πυρηνικής Φυσικής
Ινστιτούτο Ραδιοϊσοτόπων & Ραδιοδιαγνωστικών Προϊόντων
Ινστιτούτο Φυσικοχημείας
http://www.servitoros.gr/news/view.php/26771
ΥΓ: Η λάρκο φταίει και γι αυτά, είναι στο ίδιο νησί.
Χαχχααα….
“Πάνο” πριν απ’όλα πρέπει να μας ξεκαθαρίσεις αν είσαι υπέρ ή κατά της γεωργίας!
Και όχι με ΝΑΙ μεν ΑΛΛΑ. Όπως τις κάνει ο Stinger τις ερωτήσεις; YES OR NO!
Πρόσεξε γιατί αν απαντήσεις ΝΑΙ για να’χεις μαρούλια στο τραπέζι σου πρέπει να δεχτείς όλο το πακέτο. Και τη νιτρορρύπανση μαζί!
O stingy σήμερα με συγκίνησε, οφείλω να ομολογήσω, αφού παραδέχτηκε ότι οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να εκφέρουν άποψη χώρις να διαθέτουν ειδικές γνώσεις. Πολύ γενναιόδωρη θέση αν αναλογιστεί κανείς τη γνώμη του stingy για τις τοπικές κοινωνίες: συρφετός ημιμαθών χωριαταρέων που όταν δε μας βολεύουν οι θέσεις τους τους βαφτίζουμε τσούρμο οικολογούντων που μας κάνουν ρεζίλι διεθνώς.
Παρεπιπτόντως, αυτό με το γονίδιο της ρουφιανιάς πρέπει ο stingy μας, να το κοιτάξει πολύ σοβαρά. Τον ακολουθεί κάθε στιγμή της πολιτικής ζωής του και τον… καρφώνει! Γιατί και σε δύσκολες, ιστορικές περιόδους με τέτοια εκβιαστικά δίπολα “συναιτούσαν” τους αντιφρονούντες. Ή είσαι με το νόμο και την τάξη (που έχουμε εμείς ορίσει) και ζεις ή είσαι με τους άλλους …. τους κακούς και σε κλαίνε οι ρέγγες! Στην περίπτωση μας, αφού με υπερβάλοντα ζήλο προσπάθησε να αποσπάσει τη δήλωση μας ότι είμαστε εναντια στη μεταλλεία ( γιατί αυτό τον βόλευε ) πράγμα που κάνεις δεν δήλωσε για μεγάλη του απογοήτευση… τώρα επανέρχεται το δόγμα stingy με μια καινούρια δήλωση υπέρ ή κατά της Ε.Ε από τους αμετανόητους εχθρούς του stingy, που ταυτόχρονα είναι και εχθροί της προόδου κατ’ αυτόν! Την είδε ευρωπαίος επίτροπος ο δικό σου!
Και κάτι ακόμη: ρε stingy, δώσε μας κάποιες εξηγήσεις για τις ΒΑΤ και ας είναι από τη δίκη σου, μεροληπτική σκοπιά και βάλε όση επιστημονική ανάλυση θέλεις. Πες κάτι, μην ξεφτιλίζεσαι άλλο με μπαρουφολογία. Δικαιολόγησε τα λεφτά που παίρνεις, τι σε πληρώνουν;;;;
H κατά stingy Δημοκρατία… Βάρναλης φυσικά!
Πῶς μᾶς θέλει ἡ «ἀληθὴς δημοκρατία»
Νὰ μὴν ἀκούω καὶ νὰ μὴ βλέπω νὰ πατῶ.
Νὰ μὴ νογάω καὶ νά ῾χω τὸ στόμα βουλωτό.
Νὰ μὴ μὲ φαρμακών᾿ ἡ μπόχα τοῦ καιροῦ μου.
Χωρὶς αὐτιὰ καὶ μάτια, μύτη καὶ μυαλό,
μουγκὸς νὰ πηαίνω, ὅποτε μοῦ ῾ρθει, πρὸς νεροῦ μου,
κι ἅμα τσινάει ὁ Γάϊδαρος νὰ μὴ γελῶ.
Καὶ σὰ μὲ καρυδώνουνε μουνοῦχο σκλάβο
οἱ Ἀμερικάνοι, ἐγὼ νὰ βλαστημάω τὸ Σλάβο.
Λοιπόν θα πάθω συγκοπή… τα πλευρά μου!
Τελικά κατάφερες να με κάνεις να γελάσω ρε ιδιοφυία!
Κατόρθωσες να μετρήσεις μέχρι το 8, ρε θηρίο?? Αυτό κι αν είναι επιστημονικό κατόρθωμα!! Και το οφείλεις σε έναν επιστήμονα του ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ, ρε αχάριστο και αγνώμον κορμί!! Σε λίγο θα μας πεις κι ότι πρέπει να κλείσουμε! Βέβαια, αφού έγλειψες όλους τους καρχαρίες Μακεδονίας – Θράκης, στον Χατζηδάκη θα κόλλαγες? Τράβα του κι αυτουνού ένα γλείψιμο νάχει!
Όσο και να χτυπάτε κάτω τον κώλο σας, ο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ δεν κλείνει, πάρτε το καλά απόφαση.
Ο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ έχει τη δυνατότητα ακόμα και το στόμα σου να απολυμάνει, όχι τα Στύρα!
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
Ορίστε! Δείτε συμφορά που μας έκανε ο stinkyturd!
Τον άκουσε ο Χατζιδάκης και ιδού!
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_27/01/2010_320570
Ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Κ. Χατζηδακη για κατάργηση – συγχώνευση δημοσιων φορέων.
«Την έλλειψη σαφούς σχεδίου για τον περιορισμό του αριθμού των φορέων του δημοσίου, αλλά και τις αντιφάσεις που έχουν ήδη προκύψει σε δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών»« επισημαίνει με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης. Ο βουλευτής της ΝΔ ζητά διευκρινίσεις τόσο για τα σχέδια της κυβέρνησης όσο και ειδικότερα για την πολιτική που θα ακολουθηθεί ως προς την αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης ζητά να πληροφορηθεί αν η ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι θα προωθήσει την κατάργηση – συγχώνευση δημόσιων φορέων για να «νοικοκυρευτούν» τα δημόσια οικονομικά συνοδεύεται από συγκεκριμένο σχέδιο και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, αφού οι δηλώσεις που ακολούθησαν τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής της κυβέρνησης ήταν γενικόλογες. Επίσης, αναρωτιέται αν η κυβέρνηση όντως θα προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού μέσα από την συγχώνευση ερευνητικών κέντρων, όπως μπορεί να συμπεράνει κανείς από τις δηλώσεις του κ. Πάγκαλου, Αντιπροέδρου της κυβέρνησης, ή αν το σχέδιο αυτό της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας «παγώνει» σύμφωνα με τις δηλώσεις της κας Διαμαντοπούλου, της αρμόδιας Υπουργού για θέματα έρευνας και τεχνολογίας.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε ανακοινώσει το Μάιο του 2009 αναλυτικό σχέδιο το οποίο παρουσίαζε τη συγχώνευση – κατάργηση 255 δημόσιων φορέων, από τους 620 που είχαν εξεταστεί. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό είχε δρομολογηθεί η συγχώνευση – κατάργηση εποπτευόμενων φορέων από το πρώην Υπουργείο Ανάπτυξης σε όλους τους τομείς αρμοδιότητας, συμπεριλαμβανομένης της αναδιάταξης του ερευνητικού ιστού της χώρας. Στόχος ήταν να μειωθεί ο αριθμός των Διοικητικών Συμβουλίων και των μελών τους, αλλά και να περιοριστεί το φαινόμενο κατακερματισμού των κέντρων/ινστιτούτων και των πολλαπλών επικαλύψεων.
Yannis Βakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
Οσο και να αποπροσανατολίζεις με κοπυ πεϊστ του Χατζηδάκι, το ερώτημα παραμένει και στο διευκρινίζω έτσι που να αντιληφθείς κι εσύ:
Ποιο είναι το ινστιτούτο που καθιστά το Δημόκριτο το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο σε θέματα ποιότητας πόσιμου νερού, εξειδικευμένο μάλιστα σε αφαλάτωση, απομάκρυνση ρύπων, εγκαταστάσεις επεξεργασίας κλπ ???
Γιατί δεν τόχω και πολύ απίθανο να σκάσεις μύτη ΕΣΥ για ηλιοθεραπεία στα Στύρα και να καταστρέψεις την τουριστική κίνηση της περιοχής.
Εκτός από διασκεδαστικός, mr stinky, είσαι και σοβαρός επιστήμονας. Έτσι νομίζεις ότι δουλεύουν τα ερευνητικά προγράμματα; Φωνάζουμε πχ το ινστιτούτο φυσικοχημείας και τα κάνει όλα; Αλλά βέβαια, σαν οπαδός του άλλου ιδιοφυούς λογίου (καλώς τον κύριο υπουργό, τούγραφα παλιότερα) του αλήστου μνήμης Χατζηδάκη, είσαι κι εσύ οπαδός της μονοθεματικής έρευνας!
Αφού σ’ έπιασε η ιερή μανία της επιστήμης και δεν κρατιέσαι (άτιμο παιδί εσύ! Όλους θα μας τρελάνεις!), άκου μπας και μάθεις:
Προσωπικά είμαι συνταξιούχος, αλλά αν μου είχαν αναθέσει να συντονίσω το έργο, θα χρησιμοποιούσα για μετρήσεις τα εργαστήρια της φυσικοχημείας και της επιστήμης υλικών και, αν χρειαζόταν, κάποιες μεθόδους πυρηνικής φυσικής, για επακριβή μέτρηση της ρύπανσης και σχεδίαση της διαδικασίας κάθαρσης. Φυσικά, ίσως χρειάζονται ειδικοί και από το ινστιτούτο πληροφορικής για διάφορα στοιχεία λογισμικού.
Για την απορρύπανση, την αφαλάτωση και την εγκατάσταση συστημάτων επεξεργασίας των αποβλήτων, θα πρότεινα πάλι το ίδιο σχήμα. Η διεύθυνση τεχνολογικών εφαρμογών, όπου ανήκει και η δική μου ομάδα, εκτός από τη δημιουργία ερευνητικών προγραμμάτων, μπορεί να οργανώσει και να επιβλέψει έργα πολιτικού μηχανικού και μηχανολόγου. Αλλά δεν πιστεύω ότι στην Ελλάδα, ή οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί μόνος του ένας φορέας να τελειώσει ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα. Σίγουρα ο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ θα φέρει και συνεργάτες στο πρόγραμμα, πχ το ΕΜΠ, ή ίσως άλλους φορείς από τον ιδιωτικό τομέα. Δεν έχω ιδέα πως σκοπεύει ο Μακρόπουλος να χειριστεί το θέμα. Θα τον ρωτήσω σχετικά και θα σου γράψω…(μάλλον θα σε γράψω τελικά γιατί άρχισα να σε βαριέμαι).
Τελευταία λέξη: Μπορεί το έργο να μην γίνεται μόνο με τον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ. Αλλά ο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ μπορεί να το ξεκινήσει και να το συντονίσει.
Αυτά. Ξεστραβώθηκες;
Yannis Bakopoulos
[email protected]
http://cag.dat.demokritos.gr
Eυχαριστώ για την εμπεριστατωμένη απάντηση που επιβεβαιώνει την ανησυχία μου ότι είναι ανύπαρκτη η εμπειρία του Δημόκριτου σε θέματα πόσιμου νερού και απλά πούλησε φύκια στη δήμαρχο Στυραίων. Το μόνο παρήγορο φίλε μου είναι ότι πήρες σύνταξη.