Αρχική Απόψεις & Σχόλια Πώς είναι η παραλία μιας ΕΟΖ;

Πώς είναι η παραλία μιας ΕΟΖ;

13
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Του Σαράντη Δημητριάδη, ομότιμου καθηγητή γεωλογίας Α.Π.Θ.

spanies+gaies

Χάρτης: η περιοχή ερευνών για σπάνιες γαίες, από το οryktosploutos.net

Τώρα που οι παρανομίες της ELDORADO γίναν νόμιμες με τη βούλα της Βουλής των Ελλήνων, ας κοιτάξουμε ξανά τα δεδομένα και τις προοπτικές:

Ισχυριζόμουν πριν λίγα χρόνια οτι ολόκληρη η βόρεια Ελλάδα προόριζεται να γίνει -και κατά τα φαινόμενα θα γίνει, γρήγορα μάλλον παρά αργά- ένα απέραντο εξορυκτικό πεδίο -και ένα ακόμα πιο απέραντο πεδίο απόθεσης μεταλλευτικών αποβλήτων. Μια Ειδική Οικονομική Ζώνη, με κινεζικές προδιαγραφές ως προς τους εργασιακούς και περιβαλλοντικούς κανόνες. Οι Σκουριές δεν θα είναι παρά μόνο η αρχή. Και κρίνοντας από τις μεθοδεύσεις του ξεκινήματος μπορούμε εύκολα να φανταστούμε ποιές θα είναι και οι αντίστοιχές τους στη συνέχεια.

Ήρθε μόλις πριν λίγες μέρες και το ατύχημα (η αβαρία) στo τύπου Σκουριών ορυχείο χαλκού -χρυσού στο Mount Polley του Καναδά, όπου 5 εκατ. κυβ. μέτρα μεταλλευτικών αποβλήτων σκόρπισαν και μόλυναν με τοξικά και βαρέα μέταλλα όλη την γύρω περιοχή:

https://antigoldgr.org/blog/2014/08/06/mount-polley-disaster/

για να ξαναθυμηθούμε πόσο επικίνδυνο είναι το ευγενές σπορ της χρυσοθηρίας. Και αυτά στον Καναδά παρακαλώ, όχι στην Γκάνα, τη Νιγηρία ή την Κίνα.

Αλλά δεν είναι μόνο ο χρυσός και ο χαλκός που κυνηγούν οι εξορυκτολάγνοι. Μην σας διαφεύγουν και οι σπάνιες γαίες. Για τις οποίες πολύς λόγος γίνεται τελευταία εδώ σε μας και προβάλλεται η απαρίθμηση των χρήσεών τους -στις οποίες στηρίζεται βεβαίως βεβαίως η παραπέρα ανάπτυξη του θαυμαστού τεχνικού μας πολιτισμού:

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=35670

Πολλούς ψύλλους στ’ αυτιά θα πρέπει να μας βάλλουν οι σχετικές διαφημίσεις. Γιατί αυτό που δεν πολυλέγεται και μάλλον αποκρύπτεται, είναι οτι η εξόρυξη για τις σπάνιες γαίες είναι ακόμα περισσότερο περιβαλλοντοκτόνος από ό, τι η εξόρυξη για τον χρυσό. Για το λόγο αυτόν μόνο στην Κίνα και στην υποσαχάρια Αφρική γίνεται σε ευρεία κλίμακα εξόρυξη για σπάνιες γαίες. Η θυσία ανθρώπων και περιβάλλοντος εκεί είναι οι πυλώνες στους οποίους στηρίζεται ο θαυμαστός δικός μας τεχνικός πολιτισμός.

Η Ευρώπη (η ΕΕ) λαχταράει να έχει στη διάθεσή της σπάνιες γαίες που θα εξορύσσονται εντός των ορίων της, για να μην τις εισάγει. Το σημαντικά αρνητικό πρόσημο από περιβαλλοντική σκοπιά τέτοιων εξορύξεων εν τούτοις αποτρέπει την προσπάθεια. Αν όμως βρισκόταν μια χώρα που με μεγαλοψυχία θα θυσιαζόταν και θα δεχόταν να διαθέσει ένα μεγάλο κομμάτι της για την παραπέρα ανάπτυξη του τεχνικού μας πολιτισμού, τότε μάλιστα. Και οι υπόλοιποι Ερωπαίοι θα λέγαν τότε τα καλύτερα λόγια για την συμβολή αυτής της χώρας σε έναν τόσο σημαντικό σκοπό. Θα έπρεπε βέβαια η χώρα αυτή να διαθέτει στο υπέδαφός της σπάνιες γαίες.

Η σπανιότητα που δίνει το όνομα στην ομάδα αυτή των χημικών στοιχείων δεν είναι όμως σπανιότητα παρουσίας, αλλά περισσότερο συνδέεται με το πολύ μικρό ποσοστό συμμετοχής των σπάνιων γαιών στα φέροντα πετρώματα. Σπάνιες γαίες υπάρχουν σχεδόν παντού, σχεδόν σε όλα τα πετρώματα και σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Τα αποθέματα πάντως σε δυνητικά προσκτήσιμες σπάνιες γαίες δεν έχουν υπολογιστεί για τις διάφορες χώρες της ΕΕ, και είναι τελείως αυθαίρετο να θεωρηθεί η Ελλάδα ως δήθεν η πιο ευνοημένη χώρα από την άποψη αυτή, μια θεώρηση που την προβάλλουν και θα συνεχίσουν να την προβάλλουν όσοι προετοιμάζουν το έδαφος για νέα ELDORADA.

Προσέξτε δε το εφιαλτικό σενάριο της συζητούμενης στα σοβαρά εκμετάλλευσης (εξόρυξης με βυθοκόρο προφανώς) όλης της παράλιας ζώνης και των παράκτιων υποθαλάσσιων αποθέσεων μεταξύ Χαλκιδικής και Αλεξανδρούπολης -η παραλία μιας ΕΟΖ που λέγαμε, εξάλλου οι άλλες παραλίες θα έχουν ευγενώς διατεθεί σε άλλου τύπου επενδυτές-. Οι άνθρωποι δεν έχουν το Θεό τους. Και ένα παιδί της πρώτης δημοτικού θα έβλεπε το καταστροφικό του πράγματος. Αλλά μήπως ένα παιδί της πρώτης δημοτικού δεν είδε οτι ο βασιλιάς είναι γυμνός, όταν όλοι οι άλλοι τον κολάκευαν για τα πλουμιστά του ρούχα;

Να γρηγορούμε και να προσευχόμαστε απλώς;

Σ.Δ.

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όλοι αυτοί οι αντιδραστικοί κ.κ. καθηγητάδες, όταν θα γίνει δικτατορία του προλεταριάτου, θα λύσουν και το πρόβλημα των καθαριστριών του δημοσίου : θα πλένουν οι ίδιοι τις σκάλες των ΑΕΙ, «για να κάνουν κι αυτοί, μια φορά, μια χρήσιμη πράξη», όπως λέει ο Μπρεχτ.

  2. Για να το λέει ο Μπρεχτ και να το επικαλείται ο πνευματικός κληρονόμος του δεν μπορεί παρά να είναι έτσι.

    Σκούπα και φαράσι λοιπόν στους αντιδραστικούς καθηγητάδες όταν θα γίνει η δικτατορία του προλεταριάτου -για την οποία όσοι μάχεστε έχετε οδηγό ποιον άλλο, τον Βλαδίμηρο-.

    Υ.Γ. Εγώ πάντως δεν κατάλαβα πώς θα λυθεί το πρόβλημα των καθαριστριών, όταν τη δουλειά τους αναλάβουν να την κάνουν οι καθηγητάδες. Ο Βλαδίμηρος όμως ασφαλώς θα ξέρει.

    • Σαράντη μου
      φυσικά αφού το λέει ο Μπρεχτ «είναι έτσι». Από την άλλη, πνευματικός κληρονόμος του Μπρεχτ είναι όλη η ανθρωπότητα, όπως συμβαίνει για όλους τους μεγάλους καλλιτέχνες, άρα, μπορεί ο καθένας να τον επικαλείται.
      Για τη δικτατορία του προλεταριάτου (για την οποία, προφανώς δε μάχεσαι – πολύ κακώς, κατά τη γνώμη μου) : όσοι μάχονται γι’ αυτήν, φυσικά και έχουν οδηγό το Βλαδίμηρο Λένιν (και πολύ καλά κάνουν).
      Όσο για τις καθαρίστριες του δημοσίου, που φοβήθηκες μη μείνουν άνεργες στο σοσιαλισμό, να σε καθησυχάσω πρώτα-πρώτα, ότι στο σοσιαλισμό ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΕΡΓΙΑ και από την άλλη γίνεται προσπάθεια εξάλειψης της αντίθεσης σωματικής και πνευματικής εργασίας, στην οποία και μόνο στηρίζεται η «υπεροχή» των «πνευματικών» ανθρώπων απέναντι στους δυστυχείς «χειρώνακτες». Η αντίθεση αυτή θα εξαλειφθεί πλήρως στην ανώτερη φάση του κομμουνισμού, στην αταξική κοινωνία, όπου, όπως γράφει ο Μαρξ στη «Γερμανική ιδεολογία» :
      [Στην κομμουνιστική κοινωνία όμως, όπου κανείς δεν έχει αποκλειστικό κύκλο δραστηριότητας, μπορεί να τελειοπηθεί σε οποιοδήποτε κλάδο θέλει. Η κοινωνίας ρυθμίζει τη γενική παραγωγή κι έτσι μου εξασφαλίζει τη δυνατότητα να κάνω σήμερα αυτό και το άλλο αύριο, το πρωί να κυνηγώ το πρωί, να ψαρεύω το απόγευμα, να φροντίζω τα ζώα το βράδυ, να ασχολούμαι με την κριτική μετά το δείπνο (εδώ ο Μαρξ ειρωνεύεται τον «κριτικό» Μπάουερ) ανάλογα με τη διάθεσή μου, χωρίς ποτέ να γίνομαι ούτε κυνηγός, ούτε ψαράς, ούτε βοσκός, ούτε κριτικός].

  3. Αν και μενω Αθηνα και η Χαλκιδικη μου πεφτει αρκετα μακρια,την εχω επισκεφθει αρκετες φορες.Δεν θα ηθελα να δω,ουτε αυτην,ουτε και καμμια αλλη περιοχη της πατριδας μου,να καταστρεφεται στον ονομα μιας αμφιβολου ποιοτητας αναπτυξης, που δεν θα εχει βασικο μελημα της,το περιβαλον αφ`ενος και τον ανθρωπο αφ` εταιρου. Θελω τις ομορφιες του τοπου μου,οπως τις αφησαν οι παπουδες και οι γονεις μας ετσι να τις γνωρισουν τα παιδια και τα εγγονια μας.-

    • Θέλεις να πεις δηλαδή αγαπητή Άννα ότι η Αθήνα είναι όπως σου την άφησαν οι παπούδες σου… Και δεν έχω δει κανέναν Αθηναίο να αντιδρά για την αμφίβολης ποιότητας ανάπτυξη που συμβαίνει στην Αθήνα! Όσον αφορά στη Χαλκιδική η περιβαλλοντική όχληση που πιθανόν θα συμβεί(γιατί καμμία μεταλλευτική εκμεταλλευση δε συνιστά εκ των προτέρων και απαραίτητα περιβαλλοντική καταστροφή) θα είναι απείρως μικρότερη από το οικολογικό ολοκαύτωμα της Πτολεμαϊδας,το αναπτυξιακό έκτρωμα της Αθήνας,των μολυσμένων από τις γεωργικές καλλιέργειες υδροφόρων οριζόντων της Θεσσαλίας,της τοξικής βόμβας του Ασωπού ,του γεμάτου με βαρέα μέταλλα υδροφόρου ορίζοντα του Λουτρακίου ,της δηλητηριασμένης ατμόσφαιρας από τις βιομηχανικές ζώνες γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα και πλείστων άλλων περιπτώσεων.Όσο για αυτούς στη ΒΑ Χαλκιδική που δηλώνουν πολέμιοι των μεταλλείων οι περισσότεροι εργάζονταν στα μεταλλεία και τώρα έχουν περάσει στο αντίθετο στρατόπεδο υποκινούμενοι από κομματικά και άλλα συμφέροντα.Εμείς που ζούμε και εργαζόμαστε στην περιοχή τους γνωρίζουμε και πολύ σύντομα η υποκρισία τους θα αποκαλυφθεί.Οι πραγματικοί φίλοι του περιβάλλοντος δυστυχώς σιωπούν εγκληματικά διότι έχουν αφήσει τους υποκριτές να παίζουν με τις τύχες του τόπου τους.Τουλάχιστον εγώ θα συνεχίσω να φωνάζω για την κίβδηλη και νοσηρή οικολαγνεία που σέρνεται στην ΒΑ Χαλκιδική.Να είσαι σίγουρη ότι οι μάσκες τους πολύ σύντομα θα πέσουν.

  4. Βλαδιμηρε …για ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ που στήνεται ΣΤΙΣ ΣΚΟΥΡΙΕΣ έχεις να μας πεις τίποτα έστω μια λέξη ……

  5. Βλαδίμηρέ μου,
    Που σταχυολογείς από όλα τα λουλούδια της σκέψης των μεγάλων διανοητών, δεν βρήκες στις αναζητήσεις σου αυτές και στις κριτικές σου σκέψεις μετά το δείπνο τίποτα σχετικό να αναφέρεται για εταιρείες και μεγαλοεργολάβους ωστε να μας το μεταφέρεις στις τόσες παρεμβάσεις σου για το θέμα των Σκουριών;
    Μέχρι να εγκατασταθεί, με τη βοήθειά σου, η αταξική κοινωνία, δεν θα υπάρχουν μόνο οι «δυστυχείς χειρώνακτες» και οι «πνευματικοί άνθρωποι». Θα υπάρχουν και τα αρπακτικά όρνεα που απομυζούν το αίμα και των δύο προηγούμενων, οι κεφαλαιοκράτες, αν τους έχεις ακουστά. Ξέρεις, μαρξισμός που βγάζει από την οπτική του το κεφάλαιο και τους κεφαλαιοκράτες δεν γίνεται.
    Άσε λοιπόν τους «δυστυχείς χειρώνακτες» να απολαμβάνουν -και πριν την αταξική κοινωνία που μάλλον δεν θα την προλάβουν- να κυνηγούν το πρωϊ, να ψαρεύουν το απόγευμα, να φροντίζουν τα ζώα το βράδυ, αλλά μην θες με το ζόρι μετά από όλα αυτά να τους στέλνεις και στα ορυχεία.
    Και με τα κηρύγματα και τις παρεμβάσεις σου μου θύμισες και αυτό:

    http://www.youtube.com/watch?v=ypz_hjdLkOk

    Να είσαι καλά.

  6. ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΝΕΙΣ ΤΖΑΜΠΑ ΣΕ ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΓΙΑ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΣΗ
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ….
    ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΠΑ…ΡΙΕΣ

    • Κύριον ακατονόμαστο, που θεωρεί ότι βρίσκετε στο γήπεδο :
      Αν αλλάξετε την αισχρότητα του ψευδωνύμου σας (και του κειμένου σας) και – το κυριότερο – αν μιλήσετε συγκεκριμένα, θα μπορέσει να γίνει συζήτηση.

  7. Ν.Δ.ΣΤΕΦΑΝΗ (άτακτο)
    Φυσικά και είμαι κάθετα αντίθετος σε κάθε αυθαιρεσία και κάθε αυθαίρετο, οθενδήποτε και αν προέρχεται. Σέβομαι τους κανόνες της αστικής δημοκρατίας (τουλάχιστον όσον καιρό τη σέβεται η πλειοψηφία του λαού και δε θέλει να την αλλάξει με μια πιο γνήσια δημοκρατία, λιγότερο απατηλή και πιο αντιπροσωπευτική των διαθέσεων της πλειοψηφίας), γιατί θεωρώ ότι μας παρέχει τη δυνατότητα να εκφραστούμε πολιτισμένα και χωρίς να σφαζόμαστε.
    Μπορείτε να ισχυρισθείτε το ίδιο; Τότε, όσο και να είσαστε υπέρ του «κινήματος» κατά του χρυσού, θα έπρεπε να αποδοκιμάζετε τις παράνομες πράξεις στις οποίες μας καλεί να προβούμε ο κ. Παπαγεωργίου, καθώς και όλες τις άλλες «δυναμικές» ενέργειες των κατοίκων που είναι αντίθετοι στην εξόρυξη (παρεμπόδιση εισόδου στην πόλη των δικαστικών αρχών, εμπρησμό του αστυνομικού τμήματος, κλπ.). Δεν είναι λογικό από τη μια να παραβιάζουμε όλους τους κανόνες αυτού του πολιτεύματος και από την άλλη να επικαλούμεθα αυτούς τους κανόνες και να διαμαρτυρόμαστε που δεν τηρούνται. Αυτό είναι είτε σχιζοφρενικό είτε υποκριτικό.

  8. Σαράντη μου
    και βέβαια βρήκα στη «σκέψη των μεγάλων διανοητών» πολλά πράγματα σχετικά με «εταιρείες και μεγαλοεργολάβους», όπως επίσης και για μεμονωμένους παραγωγούς και μικροεργολάβους.
    Βρήκα ότι οι «μεγάλοι διανοητές» ήταν υπέρ της μεγάλης (όμοιος ομοίω αεί πελάζει) παραγωγής, που τη θεωρούσαν προοδευτική σε αντίθεση με τη μικρή παραγωγή που τη θεωρούσαν αντιδραστικό τρόπο παραγωγής και αντιδραστική πολιτική πράξη την υπεράσπισή της. Κατά συνέπεια, οι «μεγάλοι διανοητές» ήταν «υπέρ» των μεγαλοεργολάβων και του μεγάλου κεφαλαίου και κατά των μικροεργολάβων και του μικρού κεφαλαίου. Οι «μεγάλοι διανοητές» έβλεπαν ότι στην αστική κοινωνία υπάρχουν δύο ειδών αντιθέσεις : η μια ήταν η αντίθεση κεφαλαίου (μικρού, μεσαίου ή μεγάλου) και εργασίας και η δεύτερη ήταν η αντίθεση μεγάλου κεφαλαίου και μικρού κεφαλαίου και μικροαστών.
    Στην πρώτη περίπτωση, τα συμφέροντα της εργασίας είναι απολύτως-διαμετρικά αντίθετα με τα συμφέροντα του κεφαλαίου, στη δεύτερη περίπτωση «τα συμφέροντα της εργασίας συμπίπτουν με τα συμφέροντα του μεγάλου βιομηχανικού κεφαλαίου».
    Και κάτι άλλο : για να φτάσουμε στην αταξική κοινωνία (δεύτερη ή ανώτερη φάση του κομμουνισμού), θα πρέπει να περάσουμε από την πρώτη (ή κατώτερη) φάση, που λέγεται κοινά «σοσιαλισμός» (πολιτική της μορφή η επάρατος «δικτατορία του προλεταριάτου») . Για να φτάσουμε όμως στο σοσιαλισμό δεν υπάρχει άλλος δρόμος εκτός από την ανάπτυξη του καπιταλισμού. Από εδώ συνάγεται ότι όποιος βάζει τεχνητά εμπόδια σ’ αυτή την ανάπτυξη, με οποιοδήποτε πρόσχημα και ακόμα και με τις καλύτερες προθέσεις («ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις» λέει μια παροιμία), είναι αντιδραστικός και εχθρός του σοσιαλισμού και της απελευθέρωσης των εργαζομένων από το ζυγό του καπιταλισμού.
    Τα «αρπακτικά όρνεα» μπορούν να καταπολεμηθούν μόνο αν τους δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξουν πλήρως την κοινωνία τους, γιατί όσο αυτή αναπτύσσεται, τόσο σκάβει το λάκκο της.
    Υπέρ των «χειρωνακτών» δεν είναι αυτός που θέλει να αντικαταστήσει τους μεγαλοεργολάβους με μικροεργολάβους, αλλά, αυτός που θέλει να καταργηθεί κάθε εργολαβία και να αναλάβουν οι «χειρώνακτες» τη διεύθυνση της παραγωγής και για να γίνει αυτό δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν που οδηγεί στην εξαφάνιση των μικροεργολάβων μέσω του ανταγωνισμού τους με τους μεγαλοεργολάβους.
    Τους δυστυχείς «χειρώνακτες» το μόνο που τους εμποδίζει να απολαύσουν και το κυνήγι και το ψάρεμα και όλα τα άλλα είναι η ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής και η μονοπώλησή τους από μικρούς και μεσαίους και μεγάλους ιδιοκτήτες μέσων παραγωγής. Όποιος είναι εναντίον των μεγάλων ιδιοκτητών μέσων παραγωγής και υπέρ των μικρομεσαίων ιδιοκτητών μέσων παραγωγής είναι το ίδιο εχθρός των «χειρωνακτών» όσο και οι υποστηρικτές της μεγάλης ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής. Και μάλιστα χειρότερος εχθρός, γιατί η μικρή παραγωγή διαιωνίζει τον καπιταλισμό, ενώ η μεγάλη δημιουργεί τις αντικειμενικές συνθήκες για την ανατροπή του.
    Δε θα στείλω εγώ τους «χειρώνακτες» στα ορυχεία. Εκεί θα τους στείλει το γεγονός ότι είναι «χειρώνακτες», δηλαδή, εργάτες, που δεν έχουν άλλο πόρο ζωής από την πώληση της εργατικής τους δύναμης. Αν εσύ με τη λέξη αυτή εννοείς ανθρώπους που δουλεύουν οι ίδιοι στα ιδιόκτητα μέσα παραγωγής τους, δηλαδή, μικροαστούς, εντάξει, μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.
    Υ.Γ. Το βιντεάκι ήταν απολύτως απολαυστικό (το είχα ξαναδεί) με τον αμίμητο Χάρρυ Κλυν να σατιρίζει την ανικανότητα του «ινστρούχτορα» να μιλήσει σε απλή γλώσσα στον άνθρωπο της υπαίθρου (αν και αυτά που έλεγε ήταν απόλυτα σωστά). Επειδή όμως αναφέρεσαι στα «κηρύγματα και τις παρεμβάσεις» μου, που σου θύμισαν αυτό το βίντεο, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι έχω την πεποίθηση ότι δεν απευθύνομαι σε βοσκούς ή εν πάσει περιπτώσει σε ανθρώπους με πολύ μικρή ή καμία μόρφωση. Το αν θα κατάφερνα να μεταφράσω τα όσα έλεγε ο καημένος ο «ινστρούχτορας» σε κατανοητή γλώσσα για έναν βοσκό δεν το ξέρω, γιατί σίγουρα είναι δύσκολη δουλειά. Ελπίζω ότι στις παρεμβάσεις μου στο μπλογκ αυτό, δε θα βρεθώ σε τέτοια δύσκολη θέση,

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.